"Nu har jag smakat på kottarna, pinnarna, ...

... gräset och rabarberna. Jag är Helt Slut! Så vad gör man? Jo, man sover! Åh, det är det bästa som finns!"



Så tror jag att den lilla parveln som har invaderat våra liv tänker idag. Vi hämtade honom i går kväll och han visar upp en mycket trevlig sida av sig själv, sova och kramas verkar vara blande det bästa han vet :) Oliwer är hårbollens namn (Rosa Torpets Oliwer om man ska vara exakt) och han kommer från Orrviken, ganska lagom avstånd att hämta hund! Han har redan blivit vän med Cap, Busan och Tara (Busan är mindre än han...) och allt verkar gå som det ska. De stora hundarna är lite hårdhänta av sig men man får hålla dom under uppsikt :)

Annat som hänt sen sist är att vi spenderade tio dagar i portugal, det har varit alldeles fantastiskt skönt! Jag började på en blogg i Mourão som jag tängte lägga upp här men jag tror att den är ganska ointressant... Det är mest får, getter, hästar och kor i den :) Om man ska samanfatta det hela så var vi i Mourão fredag till torsdag och i Lissabon torsdag till måndag morgon då det var dags att åka hem. I Mourão var vi ute och cyklade en massa, det är ett väldigt bra sätt att komma nära det landskap man åker igenom! Plötsligt en kväll måde jag ganska dåligt, jag hade bränt mig ganska ordentligt på ryggen och hade nog inte druckit så mycket. Under natten hade jag världens frossa och dagen efter hade jag en värre huvudvärk än jag nånsin haft förut. Konstigt! Dagen efter var allt toppen igen, men så gick vi på oceanariet i Lissabon (grymt roligt!) och dagen efter var det dags igen, frossa och 38.9 graders feber. Mysko! Jag missade en hel dag i Lissabon, jag hade verkligen velat vandra runt i de små gränderna i den gamla delen av stan! Men men, det är sånt som händer, jag hann med en massa annat skoj, och det viktigaste var att vi gjorde precis som vi själva ville och att man inte behövde tänka på något annat än det som är där och då.

Massa bilder har vi i alla fall tagit, det blir roligt att titta på i vinter när det är kallt och jävligt! :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Cissi

Naw vilken söt hund!! =)

2009-07-07 @ 20:36:56
URL: http://rallymomma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0